Skid-dag nr 1=D

Tjoho
Idag har jag varit i hovfjället hela dan. Ända från kl 9.00- 16.00=) Det har väl gott så där med att åka. Jämfört med Linnea så åker jag som en krata! Fast jag åker inte som värsta nybörjaren, utan jag åker ju typ med skidorna ihop. 
Idag har jag lyckats åka alla backar förutom en. Den heter puckelpisten (eller den kallas det). asså den backen består av massor av pucklar. Så man måste åka på ett spec. sett för att komma runt dom. Och jag kände mig inte redo för det idag=S Men imorgon smäller det^^
Det har varit jättekul att åka skidor. Och jag har lärt mig att åka änu bättre. För Linneas jättesnälla farfar har lärt mig=D

Eftersom jag inte han skriva så mycket igår så ska jag skriva lite mer om huset och så idag;) Asså vi bor i ett väldigt gammalt hus. Ett sånt där med såna där kalla garderober eller vad det är som man kan gå in i. Asså tänk er ett litet hus (eller igentligen e det inte så litet) på landet. Ett rött med en lada brevid. Och så ligger det ganska ensamt. Huset har varken värme eller vatten. Eller asså vi har ju vatten, men det kommer från en egen brun (inte så att vi behöver gå och hämte vattnet i hinkar. Utan en vanlig sdan där typ A-brun).Och värme får vi genom att elda i vedspisen. Huset är väldigt mysigt. Men jag skulle inte klara av att bo här året om. För det ligger aldeles för ödsligt för min smak. Men jag skulle kunna tänka mig att ha deta som landställe^^ 
Huset har 5 rum med kök. Och toaletten är fett cool. Den är bara rosa! Ni kmr få se det på bilderna jag laddar upp när jag kmr hem=)
Det finns två sovrum på övervåningen med en liten typ hal imellan dom. Det ena sover jag & Linnea i och det andra sover peder (Linneas morfar) i. Och på undervåningen finns det en toa, ett kök, ett matrum, ett vardagsrum och ett sovrum. Och så förstås en hall. 
 
Efter som jag går i en skola där dom inte vet vad fritid betyder så har jag självklart läxor över lovet=( Men det är ju bara att se glad ut och göra dom=P

Innan jag går vill jag bara säga hej till alla där hemma. Jag saknar er (eller inte=P)
Vi hörs
//Emelie

Vad är de bästa hittills idag? Att få åka skidor

 

Vad är det sämsta hittills idag? Att jag måste plugga

 

Vad gör jag nu? Ska plugga

 

Vart är jag nu? I värmland, vitsan, i huset^^

 

Vilket humör är jag på idag? Super glad=D

 

Vilken kläder har jag idag? Skidkläder hela dan, och nu efterdushen mjukisar med en långärmad tröja.


Kommentarer
Postat av: mamma

sluta gnälla gilla landet ;.)

Så du menar att farfar är bättre tränare än mig i skidor.

2009-02-22 @ 20:30:42

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0