!!!

Såg precis lite på det här pogramet hemlös. Där tog det upp att barn i Sverige är hemlösa! är inte detta helt sjukt??? Jag tycker det iaf! Det spelar fan ingen roll om barnet har valt själv att vara hemlös pga dåliga hemförhålanden för jag tycker att de inte ska kunna vara hemlös! Vad finns soc till om det finns barn som är hemlösa? Och borde inte samhället reagera på detta? Borde inte lärarna som ser hur trötta och slitna ungdomarna är ta kontakt med dom och kolla hur det är? Dessa ungdomar var 16 och 17 år. Är det inte då samhällets skylldighet att hjälpa dem. Antingen skaffa fosterfamilj eller hjälpa barnen att lösa problemen de har hemma. Ska man minska hemlöshet i SVerige kanske man ska börja hos de unga och hjälpa dom bort från gatan!! 

Jag tycker det e hemskt och jag blev seriöst helt chockad när tjejen sa att hon varit hemlös sen hon var 14 år! Hon var ju fortfarande barn då! Jag börjar nästan gråta av förtvivlan för detta, NÅGOT MÅSTE GÖRAS OCH DET E NU!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0