Läkaren!

Hann förbi Stellan idag på odenplan för att kolla mina stämband, varför jag är så se och har svårt att höja rösten och prata högt och så. Fick tack och lov svaret att det var för att mitt stämband är stelt. Efter injektionen har mitt stämband blivit drygt dubbelt så stort vilket har gjort att det blivit stelt och därför blir jag hesare och kan inte använda mig av rösten lika mycket. Skönt att höra att inget var fel! Och att det inte gör något om jag pratar eller försöker skrika;-) 
Stellan sa också att om min röst inte gör framsteg denna vecka (för detta kommer ordna sig av sig själv) så ska jag gå till en logoped som hjälper mig lite på traven. Så hoppas rösten repar sig för vill inte gå till logoped;-) 
Jag känner mig lättad över detta resultat och håller tummarna för att min röst har full kapacitet snart igen!



Kommentarer
Postat av: Jennika

Vad har hänt med dina stämband?

Fortfarande lika kul att läsa din blogg och se hur det går för dig på Lillsved! :-)

Svar: Jag föddes med mitt vänstra stämband förlamat. Detta har gjort att mina stämband inte går ihop och tonerna blandas med luft. Därför blir jag hes. Jag har sedan jag varit liten gjort dessa operationer för att göra mitt stämband större så att stämbanden går ihop. På så sätt blir det lättare att prata, även fast jag fortfarande är hes:-)
Emelie

2014-01-15 @ 22:07:07
URL: http://fitandfight.devote.se

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0