Stadium Sportscamp 2014

 
Jag gjorde ett aktivt val att inte blogga under dom tre veckorna jag var på campen av två anledningar. Den första var att det finns väldigt många regler angående sociala medier när man jobbar med barn och det kan lätt bli fel. Den andra är för att det knappt finns tid. Den tiden vi ska sova måste vi göra just det då det blir 4-5 timmar varje natt...
 
Men nu är jag hemma igen så nu ska jag skriva om dom tre veckorna:-)
 
Vecka 2:
Vecka 2 var alltså min vecka 1 haha;-) vädret var inte alls bra denna vecka, småregn hela tiden vilket förstörde en del. Jag hade en grupp med 17 tjejer (födda 2002-2003) som inte kom så bra överens. Det var små bråk hela tiden vilket också resulterade i att veckan inte lev så kul som den kan bli. 
Men en sportscamp vecka är ju alltid en sportscampvecka så det är så klart att vi hade kul!:-D
 
Vecka 3:
Vecka 3 var alltså min andra vecka på campen. Nu hade jag 21 st ungdomar födda 2000-2001 blandat killar och tjejer. Den här gruppen ägde! Många av dom kände varandra sen förra året och därför var dom väldigt bekväma med varandra. Det ledde till att dom vågade bjuda på sig själva och vara öppna och glada. En perfekt sportscamp grupp! Dessutom bjöd vädret på strålande sol varje dag så det här var en alldeles utmärkt vecka!
 
Vecka 4:
Vecka 4, alltså min tredje vecka skulle jag egentligen inte jobbat men då flera av gruppisarna blev sjuka så fick jag hoppa in och vara kvar en vecka. I vanliga fall jobbar jag som instruktör, det vill säga typ huvudtränare men denna vecka fick jag jobba som gruppis, eller assisterande tränare skulle man kunna säga. det som skiljer instruktör mot gruppis mest är att instrukören har huvudansvaret för gruppen och sköter alla träningar medan en gruppis har allt runtomkring med nattning och läggning:-) Det var en kul upplevelse att få känna på hur en gruppis arbetar. Fast jag fick gå in och ta en del instruktörsjobb också när min instruktör inte räkte till;-) Sen fick jag vara med på träningarna också för att jag bad om det. 
Denna vecka hade vi en blandad grupp födda 2002-2003. Mest 02:or. En väldigt rolig grupp men också många som gillade att busa och göra det dom kände för så det var väldigt krävande för mig som ensam gruppis (i vanliga fall är man två per grupp), framförallt under läggningen. 
 
I det stora hela har det varit tre fantastiska veckor! Dom tre bästa veckorna denna sommar:-) 
 
Och varför jag inte bloggat tidiagare är för att sista veckan på SSC åkte jag på en virusinfektion så jag har legat sjuk sen jag kom hem och inte orkat blogga. Men nu är jag nästan frisk igen:-)
 
 

Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0