Holland!!

Sorry för dålig uppdatering!
Mobilen gick sönder i torsdags för en dryg vecka sen så har inte haft bloggappen och då går det inte lika fort att blogga;-)
Men nu ska jag skriva om HOLLAND! 
 
Holland var helt underbart! Tjejerna var fantastiska och helt underbara dom också! Vi var där fredag till onsdag resan dit och hem gick jätte bra. Tjejerna skötte sig utmärkt och planen gick som dom skulle.
Under dagarna hann vi med massor och i slutet av veckan var tjejerna helt slut! Vill ni veta mer om vad vi gjorde varje dag så kolla vår hemsida
 
För mig som tränare var detta en riktigt bra resa! Jag lärde känna många av tjejrna på en ny nivå och fick upp ögonen för många. På ett väldigt positivt sätt! Nu kommer jag lättare kunna ge varje tjej dom verktygen hon behöver nästa säsong. Väldigt nyttigt för mig! Jag lärde mig dessutom hur modiga en del av tjejerna är och hur mogna dom är. Och nu pratar jag inte om handbollsspelet utan utanför banan. Vi pratade mycket om blommor och bin, om killar och puberteten och jag är impad över hur mycket tjejerna vågade prata om det och hur mycket dom vågade avslöja om sig själva! När jag och mina kompisar var i deras ålder var vi inte alls lika modiga och öppna som dessa tjejer. Och det gör mig glad för det visar på trygghet i gruppen! Och även fast vi har en del att förbättra har jag nu sett att vi har en väldigt bra lagsamanhållning:-) Vilket är väldigt kul! 
 
Resan var helt underbar och ett perfekt avslut på en perfekt säsong! Många har gått framåt denna säsong vilket är super att se! Jag längtar redan till nästa säsong så att vi kan fortsätta bygga på denna framgång!
 
 

Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0