Bydalen dag 1 och dag 2

Orkade inte blogga igår så tar allt idag;-)

Måndags:
Måndagen gick åt till att åka utför. Totalt 6.5 timmar slalom med 1 timmes rast för luch:-) super skoj!

Tisdags:
Idag har vi gått på tur. Det är typ som att åka längdskidor fast man går istället, man åker liksom inte. Jag valde medel nivå och vi gick totalt typ 10-15 km och då upp för en av bergen och så klart ner igen. Uppåt var jätte roligt förutom att det blåste riktigt kalt uppe på toppen och en bra bit innan. Det var när vi skulle ner som helvetet utlöstes;-) det va brant och skidorna går varken att styra eller kontrollera haha! Det va många ställen jag tog av mig skidorna och gick en bit för att jag är så rädd för att ramla. Är nojig över ryggen... Vet att jag inte ska vara det men kan inte låta bli...
Totalt var vi ute mellan 09.15-15.00 och det var endast ca 30 min av dessa som var plan mark. Annars var det uppför eller nedför. 
Jag hade satt på mig kläder efter vad jag trodde skulle behövas och efter hur vi trodde vädret skulle vara men det blev inte riktigt som vi tänkt. Snöstorm hela turen... Frös ihjäl i princip hela turen. När vi kom till stugan vi skulle stanna i kunde jag byta kläder och sätta på mig mer. Då var det 3 km kvar haha! Kunde så klart klätt på mig innan men blir så struligt i det dumma vädret mitt i snön...
Men det var en rolig upplevelse med roligt folk! Generellt har jag haft en bra tur!:-D
Hann med lite utförsåkning också, blev dock inte så mycket då benen var så trötta haha!

Annars i det stora hela är Bydalen fantastisk! Fin natur, underbara människor och skrattet följer med mig konstant. Bättre kan det inte bli!:-D
Men nu ska jag sova, är helt slut efter dagen och imorgon är det tur igen så bäst att ladda!;-)













Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0