Att vara tränare- det bästa som finns!

Många brukar berömma och beundra mig för att jag lägger ner så mycket tid på att vara tränare. Att jag är i handbollshallen mer än någon annan stans. Att jag driver 5 lag på egen hand fast ändå med hjälp. 
Visst är det tufft ibland. Framförallt när tiden inte räker till, när allt inte går som man vill och man möter motgångar.
Men dom tuffa tiderna vägs upp av alla dom fantastiska stunderna man har som tränare! När man ser en spelare utvecklas, när man lyckas, den glädjen slår allt annat!
Igår kom jag på mig själv med att jag var så glad i hallen, det skrattades och skämtades under träningen men ändå behölls fokuset och prestationerna låg på topp. Jag log konstant i över två timmar. Då är det svårt att inte må jättebra! 
Det spelar ingen roll om man är arg, stressad, ledsen eller allmänt irriterad. Så fort man kommer in i hallen och möts av alla fantastiska spelare och ledare där inne släpper man allt och får ett leende på läpparna och en känsla av stolthet, glädje och kärlek!
Jag är lyckligt lottad över att få vara tränare! Inte alla bestitter den kunskapen eller den talagen, men det gör jag och det är jag väldigt tacksam över!



Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0