Segla

I fredags morse följde jag med min kompis Fia och hennes pappa ut till deras segel båt. Vi tog den bort till Nåttarö, tog ca 3-4 timmar att segla dit. En fin ö med naturhamn. Ön hade en affär och en restaurang samt en camping men själva hamnen var naturhamn. Det innebär att det inte inte finns duschar och hus att laga mat i och så. Men det fanns dass;-)
Påvägen dit fick vi lite regn ett tag men inte alls jätte mycket, väl framme var det okej väder, eller kanske till och med fint för att vara Sverige;-) Sol och lite moln och under kvällen även några regnskurar. En väldigt mysig dag som avslutades med kortspel inne i båten.
På lördagen var det kanonväder! Strålande sol och klarblå himmel. Vi bestämde oss därför för att ligga kvar där under dagen och passa på att sola. Super härligt tyckte jag att äntligen få sola! Tro det eller ej men jag doppade mig till och med i det typ 17 gradiga vattnet.
På eftermiddagen blev det molnigt och vi bestämde oss för att styra hem igen. Det va jättehärligt att va ute med båten:-) Lite väl trångt ibland i mitt tycke men jag tror man vänjer sig. Ett perfekt alternativ till landställe! Jag vill nog skaffa båt senare i livet men då kommer det bli en motorbåt;-) Samanfattningsvis är jag otroligt tacksam att jag fick följa med Fia och hennes pappa och det har varit två underbara dagar.














Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0