Italien uppdatering


Dag 1:
Vi kom fram till Rom ganska tidigt på morgonen så vi hjan gå runt hela dagen och kvällen. Då han vi se S:t Peter Kyrkan, spanska trappan och fontana de trevi (stavning??) med mera... Det var jätte coolt att få komma till Rom, även fast det var lite dyrt där, haha;)

Dag 2: På måndagen gick vi och kollade på coluseum innan vi åkte till Assisi=) Tyvär kunde vi inte gå in eftersom det var flera timmars kö, men det var coolt i alla fall=) När vi kom fram till klostret så blev det middag och sånt=) 

Dag 3: På tisdagen lärde vi känna staden lite och vandrade i uppförsbakar, haha, jag tror jag måste ha byggt upp några muskler efter all vandring;)

Dag 4: På onsdagen vandrade vi upp till försvarsfästningen där vi körde några lekar som Pong och Funky chicken, haha, vi hade skit kul!=D Sen gick vi upp i ett av de höga tornen och kollade på den fina utsikten=)
Efter det gick dom flesta och badade i en jätte kall, svalkande pool på ett pool område. Fast man var tvungen att ha badmössa på sig när man va i vattnet, hahaha!!=D Alla såg väldigt roliga ut=P
På kvällen gick vi upp till staden för att fira komplitorium där=) Vi hade tur för vi kom dit prescis när dom började sjuta fyverkerier till mine av Claras (en tjej från medeltiden) döds dag. Raketerna var jätte fina, himla stora med jätte fina mönster! JAg har aldrig sett så fina!!=D

Dag 5: Fick vi åka i Assisis enda rulltrappa efter att ha varit i en kyrka=P

Dag 6: På fredagen var det den stora vandringen uppför det höga berget. Det var jätte jobbigt att gå ända upp till toppen för det tog 6 timmar att gå upp! Och då var det uppförsbacke hela vägen, det var inte kul=P Sen när vi kom till toppen gick vi lite till för att se ett ställe där en metiroit slagit ner=) Sen tog det 2 timmar ner, det var inte heller kul=P
Sen på kvällen blev jag sjuk med feber och ont i halsen=( Men jag är stolt att jag klarade det hela vägen upp=D

Dag 7: På lördagen åkte vi till "nya" Assisi där vi gick in i en fin kyrka och sen fick de som ville stanna kvar i staden, och de som ville fick åka hem. JAg och Eve åkte hem=)

Dag 8: Söndagen blev det hemresa med fyra timmars mellan landning i farnkfhurt=) Resan hem var jobbigare än dit eftersom jag var sjuk och längtade hem;)

Hela resan har varit fantastisk med underbart väder!=D Alla nunnor var jätte snälla och lagade god mat=)
Varje dag har sett lika dan ut med Laudes, Complitorium och vandring två gånger om dan=) Jag har haft jätte kul!!!=D

Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0