Läkaren!

Imorse va jag ju som sagt hos Stellan min läkare för mina stämband. Tyvärr tyckte han inte att det såg så bra ut... Mitt vänstra stämband som är förlamat (jag har alltid trott att det är det högra...) har blivit tunnare vilket inte är bra för då måste höger jobba ännu mer... Men detta går att göra lite bättre genom en snabb "operation" med lokalbedövning där man injekterar stämbandet så att det blir tjockare. Detta är ett material kroppen äter upp så man måste göra om det efter typ 1-2 år. Så jag har gjort den många gånger;-) Svarar jag bra på denna behandling ska vi överväga att göra en permanent behandling där man opererar mitt vänstra stämband in mot mitten av halsen för att glipan ska bli mindre. Min röst kommer Inge förändras så mycket vilket är jätte bra och jag behöver aldrig göra om detta! Nackdelen är att min syreupptagning kommer bli sämre för att stämbandet aldrig flyttar sig åt sidan så luften får inte lika stor glipa att åka igenom... Vet inte exakt hur mycket det påverkas. Det får man ju prata mer om sen när det blir aktuellt! Ska iaf tbx dit i januari:-)


Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0