En fett bra träning!

Idag gjorde 01:orna en riktigt bra träning!:-D Jag delade upp planen i 3 stationer och på två av dessa stationer fick dom jobba själva utan att jag stod där och såg till dom. Dom lyckades koncentrera sig och genomföra övningarna riktigt bra!:-D kul att se! Trodde inte dom skulle klara av det men det gjorde dom! Så träningen gick riktigt, riktigt bra!:-D riktigt härligt! Nu blev jag taggad och stolt som coach! Kul det ska bli att coacha på lördag!

Annars idag så har det varit en väldigt bra och rolig dag:-) trotts att jag har "ont" i halsen och lite svårt att prata (rösten är extra hes) så har det gått bra:)
Imorse började ju dagen med ett riktigt roligt Zumba pass, efter det var det skola som bestod av testledarskap fram till lunch och det va väl inte jätte kul men det funkade. Fick stort beröm för mina testresultat av lärarna så det va kul!:-D sen va det näringslära där vi såg på en väldigt intressant film om en studie gjord i USA som visade på att man föds med en biologisk vikt och att om man är överviktig någon gång under livet så bildas fler fett celler. Dessa celler försvinner aldrig (men man kan tömma dom på fett) och detta gör att kroppen förväntar sig att man ska ha fett i alla dessa celler. Det är därför personer som någon gång under sitt liv varit överviktiga alltid är hungriga. Den biologiska vikten handlar också om ifall vår kropp är lagd åt det hållet att all extra mat vi stoppar i oss som vi inte behöver (den energi som inte går åt, åt att hålla oss vid liv med mera) lägger sig på fettet medan hos andra kan det öka muskelmassan eller värmen i kroppen. Hos vissa jobbar kroppen själv för att få bort fett och hos andra inte. Detta betyder alltså att det finns dom som inte kan gå upp i vikt... Orättvist! Men intressant! 
Som sista lektion hade vi idrott och då va det gympa styrka som gällde:-)
Nu ska jag ligga lite till på spikmattan, sen sova!




Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0