Vilket år, vilket Lillsved, vilken resa!

Det är med ett tryck på bröstet och en klump i magen jag skriver det här inlägget!
Idag är den 4 juni här och nu sprack lillsvedsbubblan. Det var idag vi tog farväl av vår externa familj och lämnade Lillsved:-( jag är ledsen över att behöva lämna allt vad Lillsved innebär! Den fantastiska resan jag gjort det här året! Lillsved har gett mig minnen för livet, bättre självförtroende, bättre självkänsla och underbara vänner!
Lillsved har under detta år också gett mig glädje, irritation, gemenskap, skratt och tårar! Det är med vemod jag lämnar denna fantastiska plats! 
Tårarna som kom på avslutningen idag var tårar fulla med tacksamhet, glädje och sorg! Jag är så tacksam över att få ha upplevt Lillsved och alla underbara människor! Jag är glad över att få ha delat allt detta med min externa familj och jag är glad över alla dom härliga stunder  och ögonblick vi haft tillsammans! Samtidigt är jag ledsen över att allt detta ska ta slut! 
Det har varit en väldigt konstig dag känslomässigt faktisk. Jag började dagen med att känna att jag är klar med Lillsved. Att det ska bli skönt att komma hem och få starta livet igen! Att lämna lillsvedsbubblan. Att få komma tillbaka till "den vanliga" vardagen.
Så fort jag kom in i Aulan och såg alla fantastiska klasskamrater och det gick upp för mig att det här kan vara den sista gången jag ser vissa av dessa, ja, då ändrades mina tankar väldigt fort! Då kom sorgen och viljan att få stanna på Lillsved. Känslan av att jag vill inte att det här ska ta slut.
Jag har gråtit väldigt mycket idag och jag har kramats desto mer! Men ändå vill inte klumpen i bröstet försvinna. Lillsved har gett mig chansen till att utvecklas som människa, en chans jag tog och det är en helt annan människa som går ut genom dörren än den som kom in! Det kan jag lova! Jag är gladare, roligare, smartare och mycket mer underbar! Men det som jag värderar högst i min utveckling är känslan av att tycka om mig själv och att tro på mig själv! Det kommer jag verkligen ta med mig!
Det jag pratar om är något vi kallar för "den osynliga" utbildningen. Vi pluggar till HC, IP eller HIL och får allt vad det innebär! Men den största utbildningen Lillsved erbjuder är just den osynliga. Där man sätts i miljöer, situationer och forum för utveckling! Helt fantastiskt!

Jag är stolt, tacksam och glad över att få haft detta år på Lillsved! Trotts att jag längtat bort så många gånger har den känslan aldrig varit större än längtan tillbaka! Det här har varit det absolut bästa år i mitt liv!
Jag vill tacka hela Lillsved med personal, lärare och elever för att ha gjort detta år så fantastisk! Men framförallt vill jag tacka HC! Ni är alla underbara och jag önskar er alla lycka till!

Det här var bara ett litet inlägg för att få skriva av mig lite. Men innan jag börjar gråta floder igen så avslutar jag. Ni lär få mer av detta inom en snar framtid och även massor av bilder!




Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0