Bydalen dag 4!

Idag har jag haft riktigt kul!
Började dagen med 1 timme föreläsning om lavin och fjällkunskap vilket var väldigt intressant. Handlade om hur man agerar vid en lavin med mera:-) Riktigt bra kunskap!
Sen gav vi oss ut i backen! Idag låg fokus på kantning, det vill säga en carvingsväng. Vi fick göra många roliga övningar:-)
Efter middagen var det föreläsning om skidutrustning och att jobba som skollärare.
Hemma igen vid 20.00 och då kollade vi på dokumentären om Lance Armstrong och hans Dopping. Jag förstår varför man doppar sig, snabba resultat och en strävan efter att vara bäst. Men är det värt det? Enligt mig är svaret nej, man blir ju aldrig bäst eftersom det är inte min kapacitet jag använder, det är ett medel. Och alla man sårar och så när det kommer fram... Inte värt det!
Men ska inte snöa in på sånt nu utan det är dags att sova. Blir tidigt idag men jag är HELT SLUT!
Så då blir det sängen:-) Även idag med ett leende på läpparna!








Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0