Handboll- sporten jag älskar!

Idag var det träning med 01:orna, trotts höstlov och sjukdomar kunde 7 av 14 spelare komma:-) Syftet var så klart att bli bättre på handboll men idag ville jag fylla hallen med skratt och glädje! Så efter 60 min Fys väntade 60 min handboll, efter lite passningar och skott körde vi 40 min match 4 mot 4, jag fick vara med!:-D det va länge sen jag tränade handboll och det här blir ju inte heller en "riktig" träning men det är så nära en riktig träning jag kan komma just nu;-) så fort vi kom igång så spred sig glädjen i kroppen och endorfinet rusade! Gud vad jag älskar denna sport! För en stund försvann allt annat jag annars tänker på och taktik och teknik fylldes i min kropp och mitt huvud, länge sedan jag skrattade och hade så kul som jag hade under dessa 40 min!:D 
Jag är så glad över att jag har ägnat så mycket tid och fortfarande gör för en sport jag verkligen älskar! Många som slutat säger oftast att dom inte fattar hur dom kunde lägga ner så mycket tid på det och att dom inte alls längtar men jag längtar varje dag! Varje dag är jag sugen på att börja spela igen! Att få känna tröttheten och glädjen i kroppen! Att få utöva den bästa sporten! Jag ångrar inte för en sekund att jag lagt ner så många timmar i hallen och skulle göra om det alla dar i veckan! Snart ska jag nog se till att knyta på mig skorna igen! Så fort ryggen är bättre så ska jag ut på banan igen! Inte satsa men spela! Spela för att det är kul och för att jag älskar det!<3
Handboll tills jag dör!







Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0