Hajk i 3 dygn!

Förra veckan var vi ute i skogen i nästan 3 dygn med klassen!
Vi var uppdelade i 3 grupper med ca 8-10 personer per grupp. Jag var i grupp 1. Innan vandringen var jag jätte nervös för hur det skulle gå med ryggen med det gick över förväntan! Visst var jag trött och hade ont men för det mesta klarade jag av smärtan utan att klaga:-) en gång fick Kevin ta min ryggsäck och jag hans då hans var lättare och en gång bar han båda.
Dag 1:
Samling i Åkersberga 08.00, åkte hemifrån 05.45! Då paddlade vi 1 mil uppåt. Därifrån gick vi ca 3.5 km fågelvägen till rövarberget. Där väntade vår lärare som hade byggt en liten äventyrsbana åt oss. Kul men läskigt eftersom vi inte var säkrade.
Efter äventyrsbanan gick vi typ 2 km till innan vi slog läger vid en mysig sjö!
Dag 2:
Vandrade massor rakt in i skogar, fågelvägen. Orientering innan lunch i några timmar, jobbigt men kul. Luch blev det på Bollsta golfklubb, Fancy!
Efter lunchen var det ytterligare några timmars vandring i skogen. Tyvärr fick gruppen ofta vänta på mig då jag inte kunde gå lika snabbt som dom. Smärtan i ryggen gjorde att jag fick sämre balans och stabilitet så att gå på ett sådant ogämt material var riktigt tufft!! Tillslut kom vi fram till en bra plats!  Ett jätte fint ställe! Det var till och med så att jag badade, trotts att det bara var ca 14 grader i vattnet! Har aldrig badat i kallare än 18 grader innan dess;-)
Dag 3:
Startade dagen med en kort vandring till lärarna, därifrån fick vi ta oss över sjön med en flotte som vi byggde med madrasser vi hade med oss och stockar, gick ganska bra! Den sjönk lite men vi klarade oss över! 
Sen återstod bara ca 1 mil väg till målet. Under tiden var det frågesport. Då hade jag så ont i ryggen att jag trodde jag skulle bryta ihop men jag klarade det! Efter en god luch på restaurangen tod vi bussen till Åkersberga igen. Jag va hemma i Tyresö runt 18.00. Då var det att åka direkt till handbollshallen;-)

Vi sov i egengjorda tält av vindskydd, lagade mat över öppen eld och klarade oss därute utan lärarnas hjälp! Jag är stolt över gruppen och över mig själv! Tack vare gruppens stöd kunde jag klara det!:-D



















Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0