Danmark

Kristerhimmelsfärd helgen spenderades i Skåne och i Danmark med min mamma och Syster. Jag och mamma tog bilen ner till Skåne på torsdag förmiddag. En lång biltur om du frågar mig! 
Kvällen spenderades hemma hos min syrras hyresvärd och jag och Sandra passade på att ta en lång kvällspromenad och använda min nya selfie stick haha!



På Fredagen bar det av till Danmark med tåg från Skåne. Väl framme checkade vi in på hotellet, vi Bode på ett väldigt fint hotell centralt i Köpenhamn. På eftermiddagen kollade vi in stan, tog en sväng till Christiania och bara umgicks. Christiania är en eget stat i Köpenhamn som köpt sig fria från EU vilket innebär att man kan använda droger där lagligt. Intressant att se hur dom byggt upp ett samhälle från grunden, hur dom skapat egna värderingar mm och att dom lyckats med detta. Sen tycker jag inte om droger men ändå väldigt intressant att se denna stat mitt i Köpenhamn. På kvällen efter lite gym träffade vi Sari och Patrik, två handbollskompisar till vår familj som också var i Köpenhamn samtidigt:-) på Lördagen blev det att kolla in mer av staden innan hemfärd. Helgen avslutades i Lund på en restaurang som hette Sandra som serverade en grym fondu (stavning?) innan jag och mamma satte oss i bilen hem.
En fantastisk helg med min familj:-) 








Kommentarer

Bara så att du vet, så kan du kommentera här, men du behöver absolut inte om du inte vill, skoja! KOMMENTERA!!!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0